Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612
Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612

Čo je to SEO a prečo sa mu venovať?

Mnoho začínajúcich webstránok robí v dnešnej dobe niekoľko základných chýb. Tou najhlavnejšou chybou je absencia vo vyhľadávačoch Google na popredných miestach. Najčastejší argument, ktorý od svojich klientov počujeme, je možnosť využitia platenej reklamy a sociálnych sietí. S týmto názorom nemožno súhlasiť, nakoľko je platená reklama z dlhodobého hľadiska výrazne drahšia ako SEO. To isté platí aj pre sociálne siete, pretože vybudovanie fanúšikovskej základne nie je zadarmo. Nehovoriac o tom, že na to, aby Vám niekto dal LIKE na Vašu stránku, musí Vašu www stránku najprv fyzicky navštíviť, musí sa mu obsah zapáčiť a povedať si, že ho chce odoberať. V prípade e-shopov je získanie bezplatného lajku ešte náročnejšie.

Pre koho je SEO vhodné?

SEO je v princípe vhodné pre každú webstránku, ktorá sa venuje predaju alebo zarába na reklamách. Napríklad, v čase písania tohoto článku má kľúčové slovo “mobilné telefóny Xiaomi” mesačný počet vyhľadaní približne 1000. Inými slovami možno povedať, že ide o 1000 potenciálnych kliknutí / zákazníkov. Rovnaký počet vyhľadaní je aj pri kľúčovom slove Xiaomi shop. Ak predávate telefóny Xiaomi a nie ste na prvých stránkach vo vyhľadávaniach pri týchto kľúčových slovách, tak prichádzate o desiatky objednávok mesačne.

Ak nie ste na prvých stránkach vo vyhľadávaní, tak neexistujete

Najdôležitejšie pre Vás je, dostať sa v rámci vyhľadávania na prvé priečky. Nebudeme Vám vysvetľovať prečo, ale nižšie Vám ukážeme graf, ktorý hovorí sám za seba – viac ako 80% vyhľadaní smeruje na prvých 5 stránok (PC / október 2018).

SEO miera prekliku
Zdroj: advancedwebranking.com/ctrstudy

Ako sa dostať na popredné pozície vo vyhľadávaniach?

Vplyv na výsledky majú on-page a off-page faktory. On-page faktory priamo súvisia s kódom stránky. Ich vplyv závisí od toho, či používate správne HTML značky z hľadiska ich významu, či máte správne zvolenú štruktúru stránky alebo akú hodnotu má obsah Vášho webu a podobne. Off-page faktory sú faktory, na základe ktorých vyhľadávač umiestňuje webstránku vo vyhľadávaniach. Tu sa najčastejšie stretávame s pojmami ako PageRank a Domain Authority. Čím väčšie hodnoty na škále od 0-100 dosahujete, tak tým je Váš web z pohľadu Google hodnotnejší. Jedným z hlavných atribútov, na základe ktorého nadobúdajú webstránky hodnotu, sú odkazy smerujúce na stránku z externých zdrojov. Platí tu pravidlo, že čím hodnotnejšia stránka na Vás odkazuje, tak tým sa stáva aj Vaša stránka hodnotnejšou.

Nie je to len o odkazoch

Základom je samotný odkaz, aby ste sa dostali dopredu. Platí tu jedno veľké ALE. Aby mal odkaz pre vás význam, musí byť obsiahnutý v texte, ideálne v natívnom článku. Zároveň by mal na Vás smerovať z obsahovo príbuznej stránky a mal by byť umiestnený v kľúčovom slove, ktoré je pre vás významné.

Odporúčanie na záver

Ak ste si po prečítaní článku povedali, že idete do toho, tak sa zverte odborníkom. Určite nevoľte „ľahšiu“ cestu prostredníctvom nákupov odkazov cez farmy alebo z webov, ktoré nemajú relevantný obsah a podobne. Google totiž vie tieto praktiky rozpoznať a následne môže Vašu stránku z vyhľadávaní úplne vylúčiť.

Zdroj: vlastný, úvodný obrázok: pixabay.com

Leave a Reply