Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612
Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612

Prečo robiť link building? Alebo ako získavať spätné odkazy

Čo je to link building? Je to proces získavania spätných odkazov zo iných stránok smerujúcich na Váš web. Z pravidlá platí, že čím viac odkazov smeruje na Váš web tak tým sa vyššie zobrazujete vo vyhľadávaniach.

Nie však každý odkaz je dobrým

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že čím viac odkazov smeruje na webstránku tak tým ju ľahšie objaví Google robot a ak ju vyhodnotí ako kvalitnú tak ju posunie vo vyhľadávaní vyššie. Vychádza to z logiky, že ak na webstránku odkazuje množstvo ďalších stránok tak pravdepodobne cieľová stránka je považovaná za hodnotnú. Ale nie je to také jednoduché ako to na prvý pohľad vyzerá.

Dnes existuje viacero metód ako získavať spätné odkazy. Mnoho „SEOčkárov“ ponúka napríklad balíky v podobe „tisíc odkazov za pár €“.

inzerat na nezaplatanie
Zdroj: vlastný

Na prvý pohľad to vyzerá ako neodolateľná ponuka. Má to však háčik. Táto metóda sa považuje za „Black Hat Seo“. Inými slovami pri kúpe takéhoto balíčka si skôr poškodíte ako pomôžete.

Tak ako budovať link building?

Už dávno neplatí pravidlo čím viac tak tým lepšie. Vždy je lepšie mať menej odkazov ako mať desiatky z nekvalitných webstránok. Predsa aj Vy keď si chcete kúpiť obuv na zimu, tak si nekúpite koženkovú obuv, ktorá je lacná, ale uprednostníte kvalitné kožené topánky, ktoré Vám nepremoknú pri prvom strete so snehom.

Sústreďte sa na tematické webstránky

Najlepším spôsobom ako budovať spätné odkazy je ich umiestňovať na stránkach s podobným obsahom ako máte Vy. Inými slovami ak predávate elektroniku tak odkaz by mal byť umiestnený ideálne na technologickej stránke alebo podstránke, ktorá sa venuje danej téme.

Odkaz by mal byť zároveň obklopený relevantným obsahom. Odkazy vo footeri stránky už nie sú vhodnými a z hľadiska SEO nemajú výraznejší vplyv. Zároveň si položte otázku, je obsah ktorý tvoríte dobrým? Inými slovami nepodceňujte ani obsah, ktorý vytvárate na svojom blogu, firemnej stránke či e-shope.

Sústreďte sa na kľúčové slová

Kľúčové slová sú z pohľadu vyhľadávačov dôležitým aspektom. V mnohých prípadoch však veľa e-shopov ako aj bežných stránok robí chybu. Sústreďuje sa buď na veľmi široko alebo úzko na jedno kľúčové slovo kde konkurencia je príliš silná. Preto predtým ako sa pustíte do tvorby spätných odkazov tak si zistíte aká silná je konkurencia a kde má svoje slabiny.

Napríklad, v prípade ak prevádzkujete portál o cestovaní tak vhodným nástrojom je sa pozrieť na plánovač kľúčových slov, ktorý Vám vie navrhnúť tie najvyhľadávanejšie výrazy a frázy, ktoré Vás môžu zaujímať. Napríklad my sme zvolili slová „cestovanie“, „dovolenka“, „výlet“, ktoré sú relevantné s obsahom portálu o cestovaní. Keď si však tieto slová dáme do plánovača kľúčových slov tak môžeme zistiť ako často sú tieto slová vyhľadávané. Viď príklad nižšie.

 

planovanie klucovych slov
Zdroj: vlastný

Na prvý pohľad sa môže zdať, že najlogickejším kľúčovým slovom môže byť pre Vás slovo dovolenka. Z pohľadu počtu vyhľadávaní určite áno. Je tam 10,000 až 100,000 vyhľadaní za mesiac (december 2018). Keď sa však pozrieme na konkurenciu bližšie tak prekonať ju bude veľmi náročné, teda ak ste začínajúci portál alebo máte obmedzený rozpočet. Na prvých stránkach sú totiž silné webstránky s dlhou históriou a silným link buildingom, ktorý budovali roky.

 

planovanie klucovych slov konkurencia
Zdroj: vlastný

Preto je dobré sa pozrieť aj na iné kľúčové slová kde konkurencia je slabšia. Napríklad na kľúčové slovo „kam na výlet“ konkurencia je výrazne slabšia (viď PA). Preto logickejšie by bolo začať s tvorbou spätných odkazov práve na spomínané kľúčové slovo aj napriek tomu, že má menší počet vyhľadaní mesačne. Je totiž väčší predpoklad, že jednoduchšie „predbehnete“ stránku, ktorá je slabšia.

planovanie klucovych slov konkurencia_2
Zdroj: vlastný

Čo stojí tvorba spätných odkazov

Tvorba spätných odkazov je dlhodobý proces, ktorého výsledok neuvidíte v prvých týždňoch či v mesiacoch. Z pravidla prvé výsledky prichádzajú niekedy v období 3 až 6 mesiacov pričom výrazne zmeny k lepšiemu možno pocítiť niekedy v období 6 až 12 mesiacov.

Štandardne platené články na webstránkach ak si robíte tvorbu spätých odkazov individuálne (nie PR článkov s cieľom priameho predaja) sa pohybuje niekde na úrovni od 60 do 150€. Pre mnohých je to likvidačná suma. Preto odporúčame využiť služby SEO agentúr, ktoré majú iné ceny z dôvodu, že pravidelne poskytujú daným webstránkam príjem. Vy totiž ako jednotlivec stránke prinesiete príjem len jeden raz. Zároveň v článku bývajú umiestnené odkazy na viacero webov. Platí teda pravidla zdieľania nákladov s inými webstránkami. Vo výsledku tak môžete získať odkaz od 30€ z tematickej webstránky.

Väčšina SEO agentúr predtým ako začne robiť na tvorbe spätných odkazov ponúka aj balík analýzy webu, ktorý Vám vie povedať či Vaša webstránka je z hľadiska technických požiadaviek spracovaná správne.

Máte otázku ? Chceli by ste využiť naše služby? Kontaktujte nás

Zdroj: vlastný, úvodný obrázok: Pixbay.com

Leave a Reply