Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612
Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612

Prečo robiť link building? Alebo ako získavať spätné odkazy

Čo je to link building? Je to proces získavania spätných odkazov zo stránok smerujúcich na Váš web. Spravidla platí, že čím viac odkazov na Váš web smeruje, tak tým vyššie sa vo vyhľadávaniach zobrazujete.

Nie každý odkaz je dobrý

Vo všeobecnosti možno povedať, že čím viac odkazov na webstránku smeruje, tak tým ju Google robot ľahšie objaví a ak ju vyhodnotí ako kvalitnú, tak ju vo vyhľadávaní posunie vyššie. Vychádza to z logiky, že ak na webstránku odkazuje množstvo ďalších stránok, tak je pravdepodobne cieľová stránka považovaná za hodnotnú. Nie je to však také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

Dnes existuje viacero metód, ako spätné odkazy získavať. Mnoho „SEOčkárov“ ponúka napríklad balíky v podobe „tisíc odkazov za pár €“.

inzerat na nezaplatanie
Zdroj: vlastný

Na prvý pohľad to vyzerá ako neodolateľná ponuka. Má to však háčik. Táto metóda sa považuje za „Black Hat Seo“. Inými slovami, pri kúpe takéhoto balíčka si skôr pohoršíte ako pomôžete.

Tak ako budovať link building správne?

Už dávno neplatí pravidlo čím viac, tým lepšie. Vždy je lepšie mať menej odkazov, zato kvalitných, ako mať desiatky odkazov z nekvalitných webstránok. Predsa aj Vy keď si chcete kúpiť obuv na zimu, tak si nekúpite koženkovú obuv, ktorá je lacná, ale uprednostníte kvalitné kožené topánky, ktoré Vám nepremoknú pri prvom strete so snehom.

Sústreďte sa na tematické webstránky

Najlepším spôsobom, ako budovať spätné odkazy, je ich umiestňovanie na stránkach s podobným obsahom ako máte Vy. Inými slovami, ak predávate elektroniku, tak odkaz by mal byť umiestnený ideálne na technologickej stránke alebo podstránke, ktorá sa danej téme venuje.

Zároveň by mal byť odkaz obklopený relevantným obsahom. Odkazy vo footeri stránky už nie sú vhodné a z hľadiska SEO nemajú väčší význam. Zároveň si položte otázku, je obsah, ktorý tvoríte dobrý? Inými slovami, nepodceňujte obsah, ktorý vytvárate na svojom blogu, firemnej stránke či e-shope.

Sústreďte sa na kľúčové slová

Kľúčové slová sú z pohľadu vyhľadávačov dôležitým aspektom. V mnohých prípadoch však veľa e-shopov, ako aj bežných stránok robia chybu. Sústredia sa buď priveľmi obsiahlo alebo úzko na jedno kľúčové slovo, kde je konkurencia príliš silná. Predtým, ako sa pustíte do tvorby spätných odkazov, je potrebné zistiť, aká silná je konkurencia a kde má svoje slabé stránky.

V prípade, ak prevádzkujete portál o cestovaní, vhodným nástrojom je plánovač kľúčových slov, ktorý Vám vie navrhnúť najvyhľadávanejšie výrazy a frázy, ktoré by pre Vás mohli byť relevantné. Napríklad, my sme zvolili slová „cestovanie“, „dovolenka“, „výlet“, ktoré korešpondujú s obsahom portálu o cestovaní. Keď si však tieto slová dáme do plánovača kľúčových slov, môžeme ľahko zistiť, ako často sú tieto slová vyhľadávané. Viď príklad nižšie.

planovanie klucovych slov
Zdroj: vlastný

Na prvý pohľad sa môže zdať, že najvhodnejším kľúčovým slovom pre Vás môže byť slovo dovolenka. Z pohľadu počtu vyhľadaní určite áno. Je tam 10,000 až 100,000 vyhľadaní za mesiac (december 2018). Keď sa však pozrieme na konkurenciu bližšie, tak jej prekonanie bude veľmi náročné, najmä, ak ste začínajúci portál alebo disponujete obmedzeným rozpočtom. Na prvých stránkach vo vyhľadávaní sú silné webstránky s dlhou históriou a silným link buildingom, ktorý si budovali roky.

planovanie klucovych slov konkurencia
Zdroj: vlastný

Práve preto je dobré pozrieť sa aj na iné kľúčové slová, pri ktorých je konkurencia slabšia. Napríklad, pri kľúčovom slove „kam na výlet“ je konkurencia výrazne nižšia (viď PA). Je logickejšie začať s tvorbou spätných odkazov práve na spomínané kľúčové slovo, aj napriek tomu, že má mesačne menší počet vyhľadaní. Je totiž väčší predpoklad, že takto jednoduchšie „predbehnete“ stránku, ktorá je od tej vašej slabšia.

 

planovanie klucovych slov konkurencia_2
Zdroj: vlastný

Čo stojí tvorba spätných odkazov

Tvorba spätných odkazov je dlhodobý proces, ktorého výsledok neuvidíte v prvých týždňoch či mesiacoch. Spravidla prichádzajú prvé výsledky v období 3 až 6 mesiacov, pričom výraznejšie zmeny k lepšiemu možno badať niekedy v období 6 až 12 mesiacov.

Cena štandardne platených článkov na webstránkach sa pohybuje na úrovni od 60 do 150€, ak si tvorbu spätých odkazov realizujete individuálne (nie PR článkov s cieľom priameho predaja). Pre mnohých je to nemalá suma, a preto odporúčame využiť služby SEO agentúr, ktoré majú iné ceny a to z dôvodu, že pravidelne poskytujú daným webstránkam príjem. Vy ako jednotlivec totiž prinesiete stránke príjem len jeden raz. Zároveň sa v článku umiestňujú odkazy na viacero webov. V tomto prípade platí pravidlo zdieľania nákladov s inými webstránkami. Výsledne môžete získať odkaz už od 30€ z tematickej webstránky.

Väčšina SEO agentúr predtým, ako začne pracovať na tvorbe spätných odkazov, ponúka aj balík analýzy webu, ktorý Vám vie napovedať, či je Vaša webstránka z hľadiska technických požiadaviek spracovaná správne.

Máte otázku ? Chceli by ste využiť naše služby? Kontaktujte nás

Zdroj: vlastný, úvodný obrázok: Pixbay.com

Leave a Reply