Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612
Otvorené Pon - Pia: 08:00 - 18:00
Email info@pledge.sk Volajte! + 421 904556612

Prečo sa venovať obsahovému marketingu a čo to vlastne je

Obsahový marketing, dve zázračné slová, ktoré radi používajú všetci marketéri. Pre jedného je obsahový marketing neznámy pojem a pre druhého je kľúčom k úspechu

Čo je to obsahový marketing?

Obsahový marketing je synonymom pre anglický výraz „Content marketing“, ktorý nabral v posledných rokoch na význame. Dôvodom je, že Google miluje stránky s obsahom, no nie s hocijakým, ale s kvalitným. Čo to znamená? Ak tvoríte obsah, tak ho tvorte tak, aby mal pre používateľov pridanú hodnotu a nebol vtieravý.

Aké sú ciele obsahového marketingu?

Ciele závisia od toho, čomu sa venujete. Ak ste spravodajský portál, tak Vašim primárnym cieľom nie je predaj produktu ako v prípade e-shopu, ale to, aby sa návštevník na váš portál pravidelne vracal, s cieľom získavania potrebných informácií. Pritom platí, že čím kvalitnejší obsah v pravidelnejších intervaloch tvoríte, tak tým je väčšia pravdepodobnosť, že si návštevník Vašu stránku otvorí opätovne bez toho, aby ste sa mu násilne „nútili“, napríklad formou platenej reklamy. V prípade e-shopov sa jedná o skvelý nástroj, ako predstaviť svoje produkty. V niekoľkých vetách viete totiž oveľa lepšie opísať produkt ako prostredníctvom reklamného bannera. V neposlednom rade treba povedať, že Google miluje aktuálne weby, ktoré uprednostňuje pred „mŕtvymi“ stránkami. V kombinácii s kvalitným obsahom a silným link buildingom sa môžete dostať na popredné pozície vo vyhľadávačoch.

V konečnom dôsledku zlepšíte prostredníctvom obsahového marketingu vzťahy s Vašimi partnermi, návštevníkmi, získate angažovanosť ľudí a v neposlednom rade Vám obsahový marketing prinesie dodatočné príjmy.

Ako robiť kvalitný obsahový marketing?

Predtým ako sa pustíte do tvorby obsahu stránky, musíte si určiť ciele, ktoré chcete dosiahnuť ako aj poznať svoju konkurenciu. Ak je Vašim cieľom pritiahnuť ľudí na svoju stránku prostredníctvom vyhľadávačov a ste začínajúci web, ktorý pôsobí vo vysoko konkurenčnom prostredí, je vhodné sústrediť sa aj na menej konkurenčné kľúčové slová a to aj napriek tomu, že sú menej vyhľadávané. Ak sa venujete smartfónom a ste začínajúci web, tak sa nesústreďte na kľúčové slovo „smartfón“, ktoré je vysoko konkurenčné, ale na obdobnú vyhľadávanú frázu spojenú s daným kľúčovým slovom. Napríklad, „smartfón s kvalitnou kamerou“, kde je konkurencia výrazne slabšia. Zároveň netreba zabúdať ani na interné prelinkovanie článkov na vybrané kľúčové slová. Google tak dávate informáciu o tom, aký obsah sa na Vašej stránke nachádza. Po analýze môžete ľahko zistiť, že je potrebné sústrediť sa na úplne iné kľučové slovo, ako ste pôvodne plánovali. V spojitosti so smartfónmi to môže byť napríklad: „mobil online“, „Xiaomi smartfón“, „telefóny Vernee “ a podobne.